Броят на компаниите присъединили се към глобалната инициатива RE100 вече надхвърля 100, а електричеството от възобновяеми енергоизточници (ВЕИ), от което се нуждаят те, е около 146 ТВч годишно.
RE100 е глобална инициатива на най-големите компании в света за използване на електроенергия добита 100% от ВЕИ. Броят от 100 компании-членки е достигнат три години по-рано от планираното. Според данни на кампанията общото им потребление на ВЕИ електричество се равнява на годишното потребление на ток в Полша.
Най-новите попълнения в инициативата са Akzo Nobel NV, които наскоро сключиха договор за покупката на 1.25 ТВч екологично сертифицирана електроенергия годишно от шведската компания Vattenfall, която да използват за седем от производствените си центрове в Швеция и Финландия. Френската осигурителна компания Axa SA, английската модна компания Burberry Group Plc и датската пивоварна Carlsberg Group са също сред най-новите членове.
Производителят на специализирани химикали и бои AkzoNobel е втората компания с най-голяма консумация на електроенергия, която се е присъединила към инициативата RE100 с потребление от 16 тераватчаса на година. Номер едно в класацията си остава американската Waltmart. AkzoNobel има за цел да постигне пълен въглероден неутралитет и да използва 100% енергия от ВЕИ, включително в отоплението, до 2050 г.
Целта на AXA, която работи в повече от 60 държави с разнородни енергийни пазари, пък е да използва 100% ВЕИ ток до 2025 г.
Модния гигант Burberry ще се стреми да използва 100% ВЕИ ток за целия си бизнес до 2022 г.
Carlsberg ще започне да захранва всички свои пивоварни със 100% електричество от ВЕИ до 2022 г. като стъпка към постигане на въглероден неутралитет през 2030 г.